Tuesday, November 25, 2008

Pangkor 08



Pada 15 sampai 17 haribulan februari 2008 yang lepas, aku pergi laa layan kawan-kawan semua bercuti kat pulau pangkor, Lumut. Ramai juga yang ada time tuh.. semua berkumpul sejak awal pagi dekat pekan manjung..cerita bermula bila aku last minit cakap aku nak follow.. aku call man cakap aku akan join trip kali nih..so we meet at KL, sambil tunggu geng2 dari Johor (wazy,cicak n the rest).. so total yg pergi dengan bus from kl tu ade dalam 7 orang, yang lain ada yang bawa kereta dan ada juga yang gerak dari hometown masing terus ke manjung dan berkumpul kat sana.. janji esok tengaharinya semua ada kat pekan manjung... malam tu bus pukul 10 mlm dari puduraya dan terus ke manjung ada juga stop 1 kali kat mana aku lupa.. hah bidor kot kalo tidak silap.. tapi aku tak turun..yang pergi trip ni = aku, man, wazy dan beberapa member-member yang lain laa. Rasanya sampai di manjung kira-kira pukul 1-2 pagi.. nasib laa ada member yang baik hati (jai) tolong pick-up di bustand manjung dan brader mukhlis juga tolong pickup.. aku dah separuh mamai time tuh.. layan tidur dalam bus.. sedar2 dah kene gerak dengan man cakap " dah sampai laa woi!! tak reti nak turun ke" gitu laa lenggok man cakap.. dengan pantas turun.. man tarik muka ketat dia.. hahahaha.... tak bleh blah..


man dan puduraya yang sememangnya nampak sesuai dan foto-genit




Sampai pekan manjung dah.. ape lagi perot lapar laaa ... nak makan nih..so pergi laa kat kodai makan member-member juga.. Abe namanya.. dia juga follow sekali trip ni.. walaupun dia kata dah naik muak pergi pulau pangkor ni.. yelaaa dekat je kan.. lain laa aku nih.. kalau aku duduk situ pun aku cakap muak nak pegi.. hahaha logik-logik.
Makan punya sedap... kalau tak sedap pun aku kata sedap sebab dah lapar.. lagi lah bertambah sodap bila Abe payung semua sekali makan.. ye laa .. tokey laa katakan.. hahahahah.. langkah kanan aku malam ni.. makan free.. banyak juga laa lauk dia masak.. special laa Abe masak untuk kawan-kawan.. mekaseh bro!

Dah kenyang macam ular sawa semua.. tengok muka man aku dah tau.. memang kenyang ahh tuh.. tapi baru aku terfikir.. kejap lagi ni aku nak tidur kat mana?dalam kepala otak fikir kene sewa rumah tumpangan aa... tu yang aku fikirkan laa sebab ramai-ramai ni kira ok laa.. asalkan dapat rebahkan diri .. baring-baring hilangkan penat.. journey from KL laa katakan... hahahaha penat laa sangat .. tapi memang laa sebab journey aku start sehari sebelum tu bila aku bertolak dari kemaman awal pagi sehari sebelum tuh.. dengan tak cukup tidur terus ke rumah member aku di setapak.. tidur tak sampai 2jam phone dah berbunyi, man rupanya.. call tanya aku dimana... fuhh kacau aku tidur.. aku mandi, terus turun ke Central Market untuk carik man yang menunggu di sana... aku mati-mati laa ingat dia dah sampai.. rupanya dia baru nak bertolak dari Segambut.. cilakak ni.. bikin darah up.. hahahaha

Sambung balik cerita di manjung, malam tu jai ajak lepak rumah dia.. fuhh nasib baik lagi kita orang ni.. dapat member baik hati macam jai..sampai-sampai rumah jai.. plan nak terus tidur.. SEKALI man plak segar bugar, ape lagi dia, kacau aku tidur laa, bahan-bahan bebudak lain lagi.. tau laa paling tua.. tapi still enjoy.. last-last aku yang tak tidur.. si man plak nyenyak tidur... aku pun melepak kat luar bilik laa dengan bebudak lain, adi sibuk bikin laptop.. format katanyer, jai panggil.. ajak makan sarapan.. mak dia buat nasik lemak.. ape lagi sental laa..

Lepas dah konyang makan.. aku lepak bilik semula.. layan kepala, tertidur juga akhirnya walaupun sekejap... semua dah bersiap, kemas-kemas beg nak keluar semula ke pekan manjung, berkumpul semua untuk pergi ke mana? tentunya Pangkor!!! yehaaa..


feri bergerak ke pangkor, wazy dengan muka dan gaya yang seakan mabuk laut


patung koboi jadi magsa keadaan...



Banyak aktiviti yang dilakukan laa kat pangkor tuh.. main banana, kayak laa... ade mcm gaya2 family day pon ade.. member2 yang bawak family pun ada.. semua sekali adalah dekat 30 orang.. so macam-macam aktiviti.. meriah memang meriah.. night scene ada buat karaoke lagi siap dengan hadiah-hadiah dan piala untuk dimenangi hahahaha... no.3 aku kebas.. no.2 jai kebas.. dan no.1 dimenangi oleh Abe!!.. suara mantap tuh... awek terpikat tu...hadiah-hadiah untuk acara-acara lain juga di"sponsor".. thanks to the person.. memang best la.. thanks to everybody yang terlibat..


Pelanduk dua serupa ke?...


sidai kain ye bang?... tidur je keje kau!


Me...abe, and alin...


Overall 3hari 2malam di pangkor memang best.. walaupun pantai di sini tak berapa menarik kalau nak dibandingkan dengan pantai-pantai kat terengganu.. tapi kawan-kawan yang buatkan suasana jadi meriah..


jai dengan arnabnya... tak dapek den nak nolong


hadiah acara explore race @ pangkor ... thanx to sakoz & mychatz crew


Hadiah acara Karaoke


chalet yang kami menginap.. not bad dengan harga yang murah.. rm150 3 hari 2malam dengan makan.. judge it your self..


cantik menarik tertarik...my friends, kalau ada pic to contribute untuk pangkor ni.. please let me know.. thanx

3 comments:

  1. huhuuhu lenkali ajak la guaaa..
    gua mau pegi pangko lagiiii

    ReplyDelete
  2. hahahhha.. ye laaa lenkali aku ajak aaa.. hhuhuhuhu

    ReplyDelete
  3. tngk si jai juara karaoke tow tunggang arnab..huhu tak blh blah

    abe ttp mentenn aje slim nyer

    ReplyDelete