Thursday, November 27, 2008

Kepulangan

Yeah esok hari yang dinanti.. pulang ke daratan.. harapnya semua berjalan dengan baik.. tiada masalah di helibase berkenaan seat full untuk pelantar ni.. aku dah fed-up banyak kali kene bound, flight kensel.. yang lepas masa nak ke sini dari pukul 6 pagi aku dah menunggu check-in di airport untuk ke pelantar ni, tapi bila masa tiba untuk check-in, orang di kaunter kata nama aku ada pada check-in pukul 9pagi nanti, darah up je dengar, ye laa pagi-pagi buta dah standby, perut belum isi lagi, wah tau jela makan kat airport, ape boleh buat, aku makan je.. harga jangan tanya laa memang boleh makan 3pinggan benda yang sama kat kedai-kedai luar sana. hahahahah airport Miri, takde laa besar macam KLiA tuh, kecil je.. but still ok.. melepek laa sampai pukul 9 pagi,


Yeah berjaya nampaknya kali ni, kalau ikut timing, aku sampai kat pelantar dalam pukul 11, sebab bila tengok kat board, ETD dari miri pukul 10.15, so memang perjalanan kali ini xjauh laa 45 minit, sampai dah boleh makan! :)


menantikan saat macam ini lah esok...




Tapi sekali tanggapan aku salah, bound lagi.. pukul 12 baru boleh boarding.. wahh makin lama nih, tensen aku, briefing safety helikopter pun belum masuk ni, memang lagi lama laa jawabnyer.. Last-last di panggil masok brief pukul 1 juga, dah tentu flight pukul 1 lebih, ahaa memang betul pun. aku sampai kat Trident-17 (nama pelantar) pukul 2 lebih, nak makan ape, messroom tutup pukul 1 ptg, masuk dapur amik je laa lauk2 yang masih ade tu... busan je tengok lauk dah tak banyak.. Ape buleh buat, sental je laa dulu buat alas perut, tunggu makan pukul 5 nanti laa..


get ready to take off!!



Harap-harap esok balik ni chopper nyer sampai cepat sikit, aku ambil flight ke K.L hari esok juga.. dapat pukul 6.15 - transit kat kuching n terus ke KL. Harap tiada laa yang mengejutkan dan tak best berlaku esok.. amin..

No comments:

Post a Comment